Nedräkning

måndag 5 september 2016

Work in progress

Jag får tips och idéer överallt i från.
Satt och tittade på youtube (som vanligt!)
där såg jag jättefina halloweenglas som jag genast tänkte: 
"sådana kan jag göra hemma".
Sagt och gjort tog jag de 4 resterande champagneglasen som jag hade 
kvar från glitterglasen jag gjorde tidigare, lacka dom mattsvarta och
dekorerade med spindelväv av glitter.
Det var svårt att få till de och jag fick prova mig fram till en metod
som funkade.


Jag har nu dekorerat två och har två kvar.
Funderar även på att lacka vinglas lila och skriva "Boo" i svart glitter
eftersom spindelväven är riktigt krävande att få till.
Men vi får se...det kräver ju att jag åker till Dollarstore igen :)
Där har dom 6 glas för 40 kr om jag inte missminner mig.


Så här vart i alla fall Ljusstakarna och glitterburkarna till badrummet.
Den stora ljusstaken delade på sig så jag måste nog köpa ett 
bättre lim för att få den att hålla ihop.


Nu tror jag minsann att jag ska unna mig lite eftermiddags fika av rang.
Jag fick ju  bland annat en flaska glögg av min svägerska.
Så lite glögg och en saffranskubb får det bli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar