Nedräkning

fredag 2 september 2016

Pysseldag i kärleksnästet

Idag har jag ägnat mig åt att pyssla.
Jag satte fart med ljusstakarna som jag tänkte göra.
Massa sprayfärg och vips!


Nu står dom och väntar på att limmet ska härda.
Vart rätt bra va?

Eftersom kärlekens badrum går i brunt och silver, körde jag på samma tema
när jag valde färg på dom nya skönheterna.
Passade på att göra två stycken dekorationsburkar att ha i badrummet,
för topps och bomullsrondeller t.ex.
Jag sprayade locket, borrade ett hål så mina "diamanter" skulle fästa bättre.
Sen använde jag decoupagelim och glitter på insidan.
På bilden har inte limmet torkat än där av de vita fläckarna.

Känner dock tydligt att jag måste åka till EG´s i morgon och köpa fler fat.

Dom blir ju jättefina med lite färg på.
Sugen på att göra ett par i guld också hem till mig.
Även om jag är så sugen på julpyssel så 
tänker jag gå ut på altanen där kärleken står och grillar burgare.
Än finns de lite kvar av sommaren!


1 kommentar:

  1. Jättefina!! 😍😍😍 Både burkarna och och ljusstakarna! 😃👍🏻

    SvaraRadera