Nedräkning

måndag 12 september 2016

Smältlim på längden och tvären.

Blossa har ju släppt sin nya års glögg.
Årets smak är kråkbär.
Jag dricker dock inte glögg med alkohol 
men jag skulle kunna köpa den bara för den vackra flaskan!


Idag har det pysslats, jag har gjort rekvisita till halloweenfesten i november.
Jag har köpt en ny limpistol och den har fått gå varm här hemma.
Mitt största projekt är stora ljus.
Tanken är att dom ska stå på golvet och lysas upp av batteridrivna värmeljus.
Efter en massa sågande och en hel massa smältlim börjar de likna nått.

 Nu ska dom målas vita och göras så som ser lite gamla ut.
Återkommer med bilder när dom är färdiga.
Jag gjorde en ljuslykta med smältlimet.
Gjorde dessa monsterlyktor förra året.
Tittar du tillbaka i bloggen kommer du finna en youtubelänk som visar hur du gör.
Ska köpa fler glas så jag kan ha dom stå på borden på festen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar