Nedräkning

söndag 11 september 2016

Här lyser flitens lampa

Denna helg har verkligen gått i kreativitetens tecken.
Kärleken har verkligen gått all in.
Nya lampor, nya kabellister, nygamal tv hylla, gardinstänger
och så har han lackat glaset på nattduksborden.
Det vart brunt med guldstänk för att matcha krokodilmönstret på tv-möbeln och sänggaveln.
                     
                                                             

Vi har köpt lingon så nu har kärleken kokat 5 burkar lingonsylt .
Och se så mycket lingon vi har kvar.


Medans kärleken har stökat i köket har jag varit på Dollarstore.
Hittade jättefint papper som jag ska använda till att slå in julklappar med.
Jag har sett ett sätt att slå in klappar så dom ser ut som tomtens dräkt.
Hittade även glowsticks samt handdukar som jag ska ta röd textilfärg 
och göra blodiga handavtryck på.
Hittade billig gul färg i stället för den orangea för 80 kr som jag tänkt köpa.
Nöjer mig med att blanda min egen orangea färg.
Allt detta ska jag ha till min halloweenfest.

Rea på Panduro!
Jag har varit inne på Panduros hemsida med jämna mellanrum för att se
om höstens rea dragit i gång.
Och i fredags hittade jag Panduros "outlet"  och la en beställning på massa fynd.

Jag har även varit inne på ebay och shoppat halloweenrelaterande pyssel saker.
Piprensare och röd belysning som jag ska göra läskiga fotoramar med
gamla familjebilder som har lysande ögon.

Köpte även ett sorts nät/tyg som jag ska göra dessa ljuslyktor med.

Nu blir de till att ragga redan på glasburkar och papper eftersom 
jag ska göra sådana här bodybags.

Jag har massor med mer idéer.
Som jag sagt nosar jag runt på youtube nästan dagligen i jakt på
pyssel, tips och idéer som jag kan dela med mig här.
Mycket mer kommer!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar