Nedräkning

torsdag 22 september 2016

Jag... en julnörd?

Japp, en julnörd året om!
Finns ingen tid på året som jag inte blir lycklig i kroppen av julrelaterade saker.
De kan räcka med en artikel, film på youtube eller en julsång och 
jag går igång direkt!
Jag har faktiskt "christmas time mistletoe and wine" 
året om som ringsignal på min mobil.
Jag kan inte hjälpa de men jul får lyckokänslorna att bubbla inom mig.
Ja jag blir lycklig av jul!
Nått som gör mig lugn är att sitta och titta på en brasa.
Som jag önskar att jag hade en riktig eldstad hemma.
Jag har en konstgjord brasa på tv:n och så drar jag på brasknastret på högsta volym.
Sen behövs bara lite julmusik och ett mugg glögg och jag är hemma.
Såg den här videon på youtube om hur man gör braständare av kottar.
Kanske kan göra och ge bort till någon av mina mer lyckligt lottade 
vänner med egna eldstäder.


En bit före jul är det ju halloween.
Och ni som följt min blogg vet hur jag snöat in på 
halloweenpyssel eftersom jag ska ha min
40 års fest med halloweentema.
Idag har jag fortsatt att dekorerat vinglas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar