Nedräkning

söndag 18 september 2016

Kaffe är livets dryck

Dagen har spenderats med att pyssla på massa olika sätt.
Jag vaknade 05:30 i morse så gissa om jag har haft tid på mig.
Alla som känner mig vet att jag är galen i kaffe men i dag fick det en annan uppgift.
Jag började med att färga papper till min gästbok.
Kaffe + papper + ugn =


Provade att doppa och sen stryka dom för att de skulle gå fortare.
Funkade inte så bra, så jag återgick till ugnen. 
I bakgrunden syns även början till själva gästboken.
tapeten som vart kvar när kärleken fixade och donade.
En vanlig ringpärm och lite smältlim samt färg.
Ska fixa lite mer med den innan den kan ses som klart,
jag måste bara bestämma mig.


Här är mina ljusträd som jag ska ha till festen i november.
Hyfsat nöjd är jag ändå även om de inte blev riktigt som jag tänkt. 
Tänkte fortsätta med mina tema glas.
Jag har kommit fram till att jag vill göra ett till varje gäst fylld med godis
som en giveaway så jag har några kvar att göra!
Får bli en tripp till Biltema i morgon då den lila färgen tog slut.


Men det passar bra för jag behöver fylla på min förråd av smältlim.
Behöver också köpa hem lite mjöl så jag kan baka saffranskubb.
Här hemma försvinner dom snabbt.


Blivande ljuslyktor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar