Nedräkning

söndag 9 oktober 2016

Vissa dagar är bättre än andra.

Idag är en dag jag egentligen inte borde blogga.
Jag har varit rätt låg på många plan.
Framför allt för att jag fick brev från Jordbruksverket angående registrering av min hund.
Henne fick jag säga farväl till...ja vilket datum var de?
Fick sitta och gå igenom månad efter månad vecka efter vecka tills jag hittade fram till
min bäbis sista dag.
Alla känslor välde fram igen.
Smärta, ensamhet och en tomhet som jag inte kan beskriva.
Tjejen var min bäbis, mitt substitut till barn.
Hon vart tretton år då jag fick fatta de fruktansvärda beslutet att ta bort henne.
14 mars ett datum som står för all min sorg.
Helgen innan DagenD spenderade vi på Häringe slott som är ett hundhotell där man till och med får har hundar i matsalen och för att toppa de hade dom en speciell matsedel för får fyrbenta vän
Tjejen inspekterar godibagen hon fick, godis hundpåsar och en härlig fäll att ligga på

Tjejen med toköra de är så mycket kärlek i den blicken 





Jag och min Julsessa <3


Det kommer blir en tom jul denna som kommer.
Jag överlever dagar som denna men ont gör de att förlora de viktigaste jag hade.

3 kommentarer:

  1. Det värsta som kan hända, man vet inte vart man ska ta vägen. Känner igen tomheten, gick igenom samma både förra julen och den dessförinnan. Vad fin hon var och vilken gåva med minnen hon gett!

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag lider med dig... Min äldsta är 11 år och jag tänker varje dag på att jag kan förlora honom när som helst... Det är därför jag har tre hundar så att jag aldrig igen ska riskera att bli helt ensam...
    Kram!

    SvaraRadera