Nedräkning

torsdag 4 oktober 2018

Julkänslor och lyckorus

Nu har första frosten satt in och hösten är här på riktigt.
Jag tycker om den här tiden,
det finns så mycket att se fram emot nu.

Ute är det fint och ikväll tänker jag tända i lyktan.
Jag kan dock knappt vänta tills jag får sätta
upp belysningarna!


Jag och en väninna var och lyxkryssade till Helsingfors.
Hytt med balkong och badkar, lägg på en skaldjursplatå.
Är man bortskämd eller vad säger du!?


Där har dom en butik som är fylld med jul
på varje cm.


 Att få gå ner för trappen och kliva in i ett sagoland där man 
aldrig kan få för mycket jul.
Jag får lyckobubblor i hela kroppen.
Gud vad jag önskar att jag kunde dela med
mig av den känslan till de som inte riktigt känner
för julen. 


Finnarna går all in och stoltserar med en gran
i landets färger.



Det fanns så mycket fin att jag inte kunde få med alla 
härliga bilder på en och samma bloggdag.
Men jag bjuder på några!




Dessa bedårande domherrar hade jag gärna gett ett hem
Men oj så dyra dom var,
 21.50 euro var lite i mastigaste laget.


2 kommentarer:

  1. Åh, underbara bilder! Så mycket fint julpynt. Tomtefamiljen som sitter var ju bara för mysig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!?! Jag älskar den butiken. Även sommartid kan man glida in i julkänslan då dom har öppet året runt :)

      Radera