Nedräkning

tisdag 18 oktober 2016

Julen kommer, var så säker!

Nu har de börjat trilla in tidningar och receptsamlingar i tidningshyllorna.
Jag köpte min favotidning Allers julmagasin i går när jag var på blixtvisit i Eskilstuna.
Men så klart glömde jag att ta med den när jag åkte.
Nå väl då vet jag vad som väntar mig nästa resa hem.
Som plåster på såren köpte jag julpysseltidningen nr 1.
Jag tänker mig en kväll med lite julmusik, en kopp glögg och jultidning 
för att toppa allt.

Mer tidningar finns på hyllorna men jag väljer att köpa en i taget och
dra ut på julstämningen så långt det går innan de faktiskt är dax.


Vad läser du helst?
Jag är inte så mycket för inredningstidningar, helt enkelt för att jag
gillar det jag har och min smak är mer mör och murrig till skillnad  
från alla glammiga moderna looks. 


Recept tidningar kan jag tänka mig att köpa men oftast är de nya "hippa" twister på
allt de goda och jag är för konservativ för det.
Jag vill ha min jul som den alltid har varit...
Verkar jag hopplöst tråkig nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar