Nedräkning

lördag 20 augusti 2016

Min jullista



Jag hänger på jullistan som jag sett i några av bloggarna jag följer.

♥ Vilka är de första fem ord du kommer att tänka på när du hör ordet ”jul”?
Lycka som bubblar, pyssel, tända ljus, nära och kära, julklappar. 
Jag älskar att ge bort klappar!

♥ Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året?
Jag firar ju jul hela december och de som blir annorlunda i år är att jag
är i thailand sista veckan i november och andra veckan i december.
Det måste ju betyda att jag får börja fira i mitten på november!!?

♥ Fortsätt meningen ”ingen jul utan…”
Lussekatter hehe jag är galen i saffransbröd. 

♥ Viktigaste grejen på julbordet?
Julskinkan helt klart!

♥ Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands?
Ja kanske i Amerika, dom verkar ha mycket julfirande, kulörta lampor och billiga affärer med julpynt

♥ Vad ger dig mer julstämning, svenska eller amerikanska jullåtar?
Svenska julsånger påminner om min barndoms luciatåg medans amerikanska julsånger
är något jag mer tagit till mig som vuxen.

♥ Vilken julfilm är bättre, ”Love actually” eller ”En underbar jävla jul”?
Jag har bara sett Love actually och tycker den är okej. 
Min favorit julfilm är "sound of music" ingen julafton är komplett utan den. 

♥ Vilken julkalender väljer du – ”En riktigt jul eller ”Tjuvarnas jul”?
Jag brukar inte titta på julkalendrar men tjuvarnas jul såg jag varje avsnitt av.
Förra årets kalender med historieätarna var också kanon tycker jag.

♥ Brukar du köpa en julkalendern av något slag till dig själv?
Inte till mig själv men brukar göra en hemmagjord till katterna.

♥ När började du julblogga och varför (om du har en julblogg)?
Förra hösten. Jag vill dela med mig att känslan jag får kring jul.
Och så klart allt pyssel, recept och annat som jag snokar reda
på i bloggar, på youtube samt annat som kan inspirera andra att 
komma i julstämning.

♥ Din favoritbild från förra årets jul?




 
♥ När är det okej att börja julpynta tycker du?
Jag brukar börja julpynta efter min födelsedag den 9 november,
 då börjar jag smyga fram ljusstakar och småpynt.
Tidigast var jag för två år sen. Då satte jag upp ALLT i början av november för att 
lokala tidningen skulle komma och göra ett reportage hos mig.
http://ekuriren.se/evelina/1.2806074-asa-har-jul-hela-december

♥ Och sista frågan – hur pepp är du i detta nu på december och julen?
Jag är taggad till tänderna! Jag ser fram emot hösten och halloween, för att sedan glida in
på allt som gör julen stämningsfull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar