Nedräkning

torsdag 18 augusti 2016

Dax att sparka igång bloggen igen

Jag känner den där pirrande känslan och har redan börjat längta efter julen.
De senaste veckorna pockar julsuget på
 och jag har börjat snegla mot mitt julpyssel.
För några veckor sedan fick jag ett infall att baka.
Man måste inte baka kanelbullar bara för att det är sommar tänkte jag, 
och satte årets första sats med saffransbullar.. fick bli bullar
det kändes som fel att göra lussekatter!
Gudomligt gott!
Och för att toppa de vart jag bjuden på julmust av min älskade syster Lena när 
jag var där på besök.

Men än ska jag inte börja, tänker istället inrikta mig och bloggen 
på sensommaren och hösten.
Jag har precis beställt lite höstlöv på Ebay som jag ska använda till att
dekorera och pyssla med.

4 kommentarer:

  1. Kul att du också är igång igen, fantastiskt att man börjar snegla mot jul innan sommaren ens är slut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för titten :) jag brukar snoka runt på din sida :D

      Radera
  2. Åh så gott med lussebullar! Måste göra själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. absolut! klart du ska göra!! jag fegade ur lite å gjorde dom inte som lussekatter. MEN jag lär göra fler vad hösten lider.

      Radera