Nedräkning

tisdag 3 november 2015

Laddar

Just nu sitter jag med lite glögg i handen och äter pågens saffransgifflar
och försöker ladda inför en eftermiddag i bakningens tecken.
Jag fyller år på måndag nästa vecka och i helgen bjuder jag 
nära och kära på afternoon tea.
 En tradition jag har sedan några år.
Och självklart måste det finnas tårta, kakor, 
bullar, scones med tillbehör samt snittar tillsammans med
kaffe, te eller julmust beroende på vad man föredrar.
Igår gjorde jag riddarkaka som är en helt fantastiskt skapelse.
Har ni inte provat så är det ett måste!
På agendan står shortbread, negerbollar, saffranskransar och saffrasskorpor.


Ur högtalarna kommer underbar julmusik
Jag blir dock sugen på att slå in julklappar, jag lyssnar alltid på den här 
skivan när jag ska slå in klappar.

1 kommentar:

  1. Vilken mysig idé med "Afternoon tea" på kalaset. Passar ju helt perfekt den här årstiden :)

    SvaraRadera