Nedräkning

måndag 2 november 2015

Kroppkakor på menyn

Idag har de varit tillverkning av kroppkakor.
Det är så gott med hemgjorda kroppkakor. 
jag har förmånen att den här veckan bjuda två
 av mina vänner på middag.
 Samt ladda frysen så kärleken får när han kommer hem från USA.



När jag var och handlade i dag hittade jag en julpysseltidning.
I den fann jag minst två saker som jag vill göra.
En julkalender till min hund Tjejen.
Varför har jag inte kommit på de själv?
Självklart ska Tjejen ha en julkalender!
Kan vara lite kul för mig också, jag har inte haft 
en julkalender sedan jag var liten.
Hittade även en version av braständare,
jag har tidigare på youtube hittat en liknande fast med kottar.
Jag som själv inte har kamin vet inte hur de blir om man 
lägger in kottar eller som i reportaget äggkartong med stearin.
Jag tänkte att de kanske blir rester kvar.
Jag tycker i allafall att kottarna skulle vara en rolig DIY julklapp
till de av mina vänner som är så lyckligt lottade
 att dom kan tända en brasa hemma.

Avslutar med en bild på tallriset med belysning på altanen.
Mys på hög nivå!

1 kommentar:

  1. Det låter kul med julbloggsträff, jag var med på träffen 2012. Dock bor jag långt söderut, 55 mil till Stockholm så jag har kanske svårt att komma om det blir där igen men håll mig gärna uppdaterad �� min epost: julen@gladers.net

    SvaraRadera