Nedräkning

torsdag 5 november 2015

Julklappsinslagning!

Idag började jag!
Första julklapparna är på gång!
Jag ÄLSKAR julklappar.
 Jag älskar att handla dom och blir barnsligt förtjust när 
jag kan lägga mina väl valda, fint inslagna klappar i det hörn 
där julgranen sen ska stå.
Hur lyckas man då få fina paket?
Papper är viktigt så klart men hur du slår in 
dom spelar stor roll.
Kartonger A & O.
Att slå in presenterna i kartong gör så stor skillnad!
Jag sparar bra kartonger hela året för att använda till presentinslagning.
De andra som är nästan viktigare än pappret... 
Bra tejp, fuska inte och köp tre pack för en tia.
Du får vad du betalar för.
Jag kan slita mitt hår över dålig tejp när jag sitter och slår in.
Jag satsar alltid på bra tejp.
Sen är ju banden den stora grejen för att göra klapparna
extra fina.
Även här satsar jag på kvalité.
Jag har förmånen att få beställa band via en väninna som har en te och kaffebutik
där jag tidigare brukade jobba.
Vilken skillnad på band och band.
Dom jag köper är dyrare men ack så värda priset.
Du behöver inte "fnurra" med sax flera gånger för att få fina skruvar.
Eller använda olika typer av sidenband och liknande.

1 kommentar:

  1. Jag älskar oxå att göra fina paket! Jag älskar natur material och tar gärna med både kottar och kvistar bland banden! 😃👍🏻

    SvaraRadera