Nedräkning

fredag 16 oktober 2015

Naughty or nice?

Jag börjar ju som sagt med julklapparna tidigt.
 Mina presentskåp är fyllda till bredden och 
bara väntar på att slås in. 
Eftersom jag börjar köpa klappar tidigt så
 går jag igenom mina skåp och skriver upp vad jag köpt till vem.
Bäst att lägga upp en bild där klapparna inte syns,
 så ingen smygtittar på sin julklapp. 
Det finns vissa luckor i min naughty or nice list.
De klappar som jag har kvar kan jag inte köpa än då den ska innefatta 
en nysläpp  bil eller fisketidning.
Tänkte göra ett skojkitt till min svåger i form av
 en toarulle, doftfräschare och en bara tidning.
Mycket rolig julklapp tycker jag!

I vår familj har vi satt ett tak på 100kr per person,
förutom barnen som får för 150kr.
Jag har en regel som jag inte tummar på.
1:a December ska alla julklappar vara färdig handland.
Jag vill ägna julmånaden åt att baka, pyssla, mysa, dricka glögg och tända ljus.
Jag vägrar att stressa i december, de är ju då man ska mysa å ta vara på tiden.   
     
Den 24 november släpps årets julklapp.
Ska bli spännande även om jag sällan köper årets julklapp.
Det är också ett tecken på att vi närmar oss julen.
Vad blir de i år tro?
Förslag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar