Nedräkning

onsdag 14 oktober 2015

Det finns en dödssynd när man bakar lussekatter!

Idag kunde jag inte hålla mig längre.
 Dubbel sats lussekatter blev resultatet,
 och gissa hur gott det luktar i hela huset.
 I´m in heaven!
Jag fullkomligt älskar lussekatter och saffransbröd.
Men fy fåglarna för folk som blandar russin i degen.
Det måste ju vara den 8:de dödssynden.
Att bita i en köpt lussekatt är som att gå på minerat område,
man vet aldrig när de dyker upp ett russin som man biter på.
Usch!


Den här skapelsen kommer i från min kollega och vän. 
Han och hans livsvän sitter och syr ihop alla möjliga små
vackra ting av pärlor som de sen säljer på julmarknader runt om 
i vårt land.


Och apropå julmarknader, som jag längtar till Taxinge julmarknad.
Jag brukar varje år åka med en kär väninna för att besöka Taxinge slott 
och dess underbara julmarknad.
När man närmar sig alle´n är hela vägen kantad av
 marschaller, brinnande brasor och julbelysning, 
ja då ryser jag. det är så vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar